Wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu
Do wniosku o zezwolenie na lokalizację/przebudowę zjazdu należy dołączyć:
- kopię aktualnej mapy zasadniczej lub sytuacyjno-wysokościowej w skali 1:500 lub 1:1000, obejmującej zakres przedmiotowej nieruchomości w nawiązaniu do drogi, z zaznaczonym proponowanym miejscem lokalizacji zjazdu i widocznymi granicami nieruchomości której wniosek dotyczy;
- kopię aktualnego dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości (np. wypis aktu notarialnego, odpis księgi wieczystej prowadzonej dla nieruchomości, wypis z rejestru gruntów);
- dokument stwierdzający udzielenie ewentualnego pełnomocnictwa (albo jego urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa dołącza się w przypadku reprezentowania przez pełnomocnika (w wysokości 17 zł).;
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji o zezwoleniu na lokalizację zjazdu (w wysokości 82 zł) w przypadku zjazdu publicznego.
Do pobrania:
Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu (kliknij tutaj, aby pobrać)
Opłaty:
Za wydanie zezwolenia (decyzji) na lokalizację zjazdu publicznego pobiera się opłatę skarbową w wysokości 82,00 zł (tabela część III poz. 44 pkt 2 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej/tekst jedn. Dz.U. z 2025 r., poz. 1154).
Jeżeli budowa lub przebudowa zjazdu jest związana z budownictwem mieszkaniowym, zezwolenie nie podlega opłacie skarbowej na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2025 r., poz. 1154).
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie, ul. Grunwaldzka 62 A
Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni
Jednostka odpowiedzialna:
Zarząd Dróg Powiatowych w Ostródzie ul. Grunwaldzka 62 A, 14-100 Ostróda
Tryb odwoławczy:
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu za pośrednictwem Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Ulgi:
Brak.
Informacje dodatkowe:
Za wybudowanie lub przebudowę zjazdu:
- bez zezwolenia zarządcy drogi,
- o powierzchni większej niż określona w zezwoleniu zarządcy drogi
– zarządca drogi wymierza karę pieniężną w wysokości dziesięciokrotności opłaty ustalanej zgodnie z art. 40 ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2025 r., poz.889).
Podstawa prawna:
- art. 29 ust 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2025 r., poz.889);
- art. 104,107 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U.2024, poz. 572);
- upoważnienie (uchwała) Nr 150/452/2022 Zarządu Powiatu w Ostródzie z dnia 11 maja 2022 r. w sprawie upoważnienia Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie do wydawania decyzji administracyjnych;
- upoważnienie (uchwała) Nr 150/453/2022 Zarządu Powiatu w Ostródzie z dnia 11 maja 2022 r. w sprawie upoważnienia Zastępcy Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie do wydawania decyzji administracyjnych.
Dokumenty doręczane do Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie za pomocą środków komunikacji elektronicznej (np. przez portal e-PUAP lub przez e-Doręczenia usługą PURDE) muszą być podpisane ważnym kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo ważnym podpisem potwierdzonym profilem zaufanym (podpisem zaufanym).